پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261826
سازمان ملل هتک حرمت قرآن کريم در سوئد را محکوم کرد
تاریخ انتشار : 1402/04/10 08:53:46
نمایش : 620
فرحان حق معاون سخنگوي سازمان ملل اعلام کرد که سازمان ملل هتک حرمت قرآن کريم را محکوم مي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فرحان حق معاون سخنگوي سازمان ملل روز جمعه به وقت محلي افزود: ميگل موراتينوس نماينده عالي اتحاد تمدن هاي سازمان ملل متحد (UNAOC)، به صورت صريح سوزاندن صفحات قرآن کريم در روز چهارشنبه در مقابل مسجدي در مرکز استکهلم سوئد را محکوم کرد .

فرحان حق تصريح کرد: نماينده عالي سازمان ملل مي گويد که اين اقدام زشت و ناپسند بي احترامي به مسلماناني است که عيد قربان را جشن مي گرفتند.

وي اضافه کرد: نماينده عالي سازمان ملل بر اهميت حفظ آزادي بيان به عنوان يک حق اساسي بشر تاکيد دارد اما در عين حال تاکيد مي کند که هتک حرمت کتب مقدس و عبادتگاه ها و همچنين نمادهاي مذهبي غيرقابل قبول است و مي تواند منجر به تحريک خشونت شود.

معاون سخنگوي سازمان ملل تصريح کرد: آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل از نظرات نماينده عالي حمايت مي کند.

به گزارش ايرنا، يک افراطي سوئدي روز چهارشنبه به وقت محلي تحت حمايت مقامات و پليس اين کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کريم را در بيرون مسجد اصلي استکهلم پايتخت سوئد سوزاند.

در سال‌هاي اخير برخي از کشورهاي اروپايي و به خصوص حوزه اسکانديناوي صحنه تعدي و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سايه حمايت پليس سوئد، راست گرايان افراطي اقدام به آتش زدن قرآن کريم کرده و اعتراض‌هاي مسلمانان نيز با سرکوب روبرو شده است.

اين هتک حرمت قرآن کريم با موج محکوميت گسترده بويژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران پيشتر هتک حرمت قرآن کريم و نفرت پراکني عليه مقدسات اسلامي در سوئد را محکوم کرده بود و در توييتي نوشت: نبايد جريحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسي به بهانه حمايت از آزادي بيان به امري مرسوم در برخي کشورهاي اروپايي مدعي حقوق بشر تبديل شود.

منبع: راه دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html